Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Nabór pracownika na wolne stanowisko pracy jest ważny z wielu powodów. Jest to moment zatrudnienia w administracji publicznej nowej osoby, która najprawdopodobniej zostanie z nami na długo i to nawet wtedy, kiedy nie do końca sprawdzi się w pracy. Istnieje istotny wpływ przebiegu każdego z naborów na wizerunek zarówno przeprowadzającej go instytucji, jak i całej administracji publicznej.
Celem szkolenia jest zapoznanie z procesem naboru w sektorze publicznym na przykładzie m.in. administracji rządowej. Zostaną omówione zasady oraz praktyczne aspekty rekrutacji i selekcji w administracji publicznej.
Udział w szkoleniu dostarczy wskazówek w konstruowaniu nowoczesnych i transparentnych procesów naborowych, pomoże w zrozumieniu i usystematyzowaniu rozwiązań z zakresu selekcji kandydatów stosowanych w sektorze publicznym, zainspiruje do opracowania i wdrożenia własnych narzędzi z zakresu naboru i employer brandingu opartych na metodach zastosowanych w sektorze publicznym.
Szkolenie adresowane jest do kadry zarządzającej, pracowników działów kadr i płac oraz HR.
1. Wprowadzenie:
a. system administracji publicznej w Polsce,
b. rola naboru w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
2. Znaczenie opisu stanowiska pracy w procesie naboru.
3. Kompetencje jako istotny element profilu kandydata (najczęściej stosowane kompetencje, definicje, wskaźniki behawioralne).
4. Charakterystyka poszczególnych etapów naboru:
a. identyfikacja potrzeb naboru,
b. planowanie naboru,
c. rekrutacja kandydatów,
d. selekcja kandydatów.
5. Konstrukcja i znaczenie ogłoszenia o naborze:
a. elementy składowe,
b. „język” ogłoszenia,
c. miejsca publikacji.
6. Metody i narzędzia weryfikacji kompetencji, m.in.:
a. testy psychologiczne,
b. rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego,
c. case study,
d. assessment center.
7. Naborowy employer branding – przykłady rozwiązań, m.in.:
a. zakładka „Kariera”,
b. komunikacja z kandydatami,
c. candidate experience,
d. media społecznościowe.
8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.