Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest przedstawienie w jaki sposób sztuczna inteligencja, w tym narzędzia takie jak ChatGPT-4, mogą wspierać pracowników działów kadr jednostek sektora finansów publicznych w realizacji codziennych zadań. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowania AI w zakresie redagowania dokumentów kadrowych, obsługi procesów rekrutacyjnych, przygotowywania analiz, formularzy i zestawień, a także tworzenia treści komunikacyjnych. Szkolenie umożliwi nabycie umiejętności wykorzystania nowych technologii w celu zwiększenia efektywności pracy, poprawy jakości dokumentacji kadrowej oraz usprawnienia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Każdy uczestnik szkolenia będzie potrafił m.in.:
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów kadr jednostek sektora finansów publicznych, osób realizujących procesy rekrutacyjne oraz wspierających zadania kadrowe.
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w działach kadr:
a. wprowadzenie do AI;
b. potencjał AI w automatyzacji procesów kadrowych;
c. przegląd narzędzi AI wykorzystywanych w pracy kadrowej;
d. podstawy korzystania z modeli językowych w pracy kadrowej.
2. Możliwości i ograniczenia AI w pracy działu kadr:
a. bezpieczeństwo danych osobowych i RODO;
b. ryzyko halucynacji i błędnych odpowiedzi;
c. polityka korzystania z AI w jednostce;
d. przykłady dopuszczalnych zastosowań.
3. Redagowanie poleceń (promptów) w pracy kadrowej:
a. tworzenie efektywnych zapytań;
b. przykłady promptów do tworzenia dokumentów kadrowych;
c. poprawianie błędnych promptów;
d. sposoby testowania skuteczności polecenia.
4. Prawa autorskie i prawo pracy a materiały generowane przez AI:
a. definicja utworu w rozumieniu prawa autorskiego;
b. utrwalanie i zapis treści wytworzonych przez AI;
c. kod programu komputerowego jako utwór;
d. licencjonowanie i prawa do korzystania;
e. pola eksploatacji treści generowanych przez AI.
5. Weryfikacja tekstów generowanych przez AI:
a. sprawdzanie plagiatu;
b. rozpoznawanie tekstu stworzonego przez AI;
c. narzędzia do wykrywania sztucznie wygenerowanych treści;
d. ocena jakości i rzetelności treści.
6. Zastosowania ChatGPT w praktyce kadrowej:
a. generowanie ogłoszeń o naborze;
b. tworzenie opisów stanowisk pracy;
c. redagowanie pism urzędowych;
d. opracowanie zapytań ofertowych;
e. tworzenie treści do BIP;
f. redagowanie wewnętrznych komunikatów.
7. Automatyzacja pracy kadrowej z użyciem Excela i Worda wspomagana przez AI:
a. tworzenie formuł kadrowych;
b. generowanie zestawień i raportów;
c. automatyzacja umów o pracę i aneksów;
d. ułatwienia przy wypełnianiu formularzy.
8. Tworzenie materiałów informacyjnych i edukacyjnych z pomocą AI:
a. przygotowanie prezentacji szkoleniowych;
b. tworzenie instrukcji i procedur;
c. generowanie treści zamieszczenia na stornie instytucji.
9. Zastosowanie AI w rekrutacji i ocenie pracowniczej:
a. analiza profili kandydatów;
b. generowanie listów intencyjnych;
c. tworzenie formularzy ocen okresowych;
d. analiza wyników ocen i ankiet.
10. Narzędzia wspierające pracę kadrową poza ChatGPT:
a. generatory grafik do ogłoszeń;
b. narzędzia do rozpoznawania danych z CV;
c. aplikacje do automatyzacji formularzy;
d. rozpoznawanie danych z dokumentów papierowych.
11. Metoda PARA w organizacji pracy kadrowej:
a. projekty kadrowe i rekrutacyjne;
b. obszary odpowiedzialności personalnej;
c. zasoby dokumentacyjne i prawne;
d. archiwa akt osobowych i dokumentacji.
12. Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne:
a. streszczanie przepisów prawa pracy;
b. uzupełnianie danych w formularzach;
c. generowanie harmonogramów szkoleń;
d. tworzenie ogłoszeń i dokumentów naborowych;
e. redagowanie treści do BIP;
f. symulacja rekrutacji z użyciem AI.
13. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.